6.6.2013

Kiihdytys, rullaus, jarrutus....

Alkukesän kisabuumi huipentuu tulevana lauantaina Sääksijärvellä, sekä viikon päästä Berliinissä!

Kondis tuntuu olevan ihan ok, ei tosin vielä ihan huipussaan, eikä ole vielä tarvettakaan. Tavoitteet on edessä vasta Joroisella ja elokuussa Kalmarissa.
Määrät ovat erityisesti pyöräilyssä jääneet alhaisemmaksi tavotteista, mutta edistystäkin on havaittavissa. Erityisesti lyhyemmissä vedoissa watit ovat nousseet huomattavasti, mutta pidemmissä olen vielä suurinpiirtein viime elokuun tasolla. Joskohan se tästä vielä jalostuu kesän kuluessa?

Sääksellä lähden mukaan kuntosarjan perusmatkalle, koska haluan saada edes yhden varttimatkan kisan tähän kauteen, sekä nähdä tulosten perusteella missä mennään pariin aikaisempaan kesään verrattuna.
Viime vuonna uinti oli surkeinta pitkään aikaan (28:37), pyörä alkuun hieman yltiöpäistä hurjastelua (1:17 /45km sis vaihdot), joka kostautui väsyneenä juoksuna (45:32). Maalissa siis 2:31:56.

Ja se 70.3Berliini

Jotenkin mulla oli epäilevät fiilikset kisan järjestelyistä jo talvella, koska kisainfo nettisivuilla oli aika niukanpuoleista. Pari viikkoa sitten epäilykset toteutuivat, sillä järjestäjillä on suuria ongelmia pyöräreitin lupien kanssa. Lopputuloksena koko pyöräily on siirretty vanhalle Tempelhofin kentälle. Kolme kierrosta, 24 käännöstä per kierros, josta iso osa 180 asteen kurveja. Tästä siis tän päiväisen jutun otsikko. Jatkuvat kiihdyttelyt tekevät todnäk aika myrkkyä jaloille, niitä kuuluisia tulitukkuja tulee siis raavittua useampikin rasiallinen.

Toinen asia joka mietityttää, on koko pyöräilyn turvallisuus. Järjestäjien mukaan peesausta on helpompi valvoa, joka varmaan on tottakin, mutta näin pannukakkutasaisella ja mutkaisella reitillä isoja ryhmiä syntyy aivan varmasti. Miten ne sit pystytään purkamaan? Vielä kun sataisi niin kasoilta on todnäk aika mahdotonta välttyä. Olen vielä mukana viimeisessä starttiryhmässä, lieneekö sit hyvä vai huono asia? Startti on 1,5h prosarjan jälkeen.

Selkeää on että en ole lähdössä tuonne tekemään ennätyksiä, vaan fiilistelemään ja keräämään uusia kokemuksia. Pyörällä on ajettava kaikessa rauhassa ja katsottava miten selvityy vähillä vaurioilla. Juoksua sit loppuun minkä kerkeää.

Ei kommentteja: